Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi Hukuk Kulübü tarafından düzenlenen ve Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin simüle edildiği Kartal AİHL Meclis Simülasyonu etkinliği, “Günümüz Türkiye Problemleri” temasıyla 8-10 Şubat 2025 tarihleri arasında okulumuzda gerçekleştirildi. 10 farklı komisyondan oluşan etkinlikte, katılımcılar güncel meseleleri tartışarak çözüm önerileri geliştirdi.
TBMM Başkanı Numan Kurtulmuş Açılış Konferansına Katıldı
Meclis Simülasyonu etkinliğinin açılış programı, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Sayın Numan Kurtulmuş’un teşrifleriyle gerçekleşti. Etkinliğe İstanbul Valisi Davut Gül, milletvekilleri, çeşitli okullardan öğrenciler ve Kartal AİHL öğretmenleri de katıldı.
PreviousAçılış konuşmasında Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi’nin Türkiye’nin seçkin eğitim kurumlarından biri olduğunu vurgulayan Kurtulmuş, Meclis Simülasyonu’nun değerini ve burada yapılan tartışmaların önemini dile getirdi. “İnsanlığın en büyük eksikliği bilgi eksikliği değil, kendini bilmekten yoksun kalmaktır.” diyen Kurtulmuş, bireyin kendisini, kültürünü ve geleceğini tanımasının en önemli unsur olduğunu belirtti.
Program Başarıyla Tamamlandı
Etkinlik boyunca farklı komisyonlarda günümüz Türkiye’sinin önemli meseleleri ele alınarak çözüm önerileri geliştirildi. Öğrenciler aktif katılımlarıyla demokratik süreçleri deneyimleme fırsatı buldu.
PreviousOkul Müdürümüz Özkan Öztürk, Sayın Kurtulmuş’a günün anısına bir hediye takdim etti. Program, katılımcılarla çekilen hatıra fotoğrafıyla sona erdi.
https://video.haber7.com/embed/309259
Komisyon Çalışmaları ve Tartışmalar
Üç gün boyunca, Meclis Simülasyonu kapsamında oluşturulan 10 farklı komisyonda günümüz Türkiye’sinin en önemli meseleleri ele alındı. Komisyonlar arasında Eğitim Komisyonu, Sağlık Komisyonu, Çevre ve Şehircilik Komisyonu, Adalet Komisyonu, İçişleri Komisyonu, Dışişleri Komisyonu, Ekonomi Komisyonu, Tarım ve Gıda Komisyonu, Savunma ve Güvenlik Komisyonu ile Gençlik ve Spor Komisyonu yer aldı. Katılımcılar, Türkiye’de yaşayan her vatandaşın zaruri olarak bilmesi gereken konuları detaylı bir şekilde tartışarak çözümler geliştirdi.
PreviousBu tartışmalar sayesinde, öğrenciler sadece toplumsal sorunlara yönelik çözüm üretmekle kalmayıp aynı zamanda eleştirel düşünme, müzakere ve kamu politikası oluşturma gibi önemli becerileri de kazanma fırsatı buldular.
Previous